Borgermøde om lokalplan for Korsør Bymidte

26. juni 2018 kl. 18.30 - 20.00

Byrådet har sendt forslaget til lokalplan 1184 – Korsør bymidte i offentlig høring. Derfor holder vi borgermøde, hvor du har mulighed for at høre mere og stille spørgsmål til lokalplanforslaget

VIGTIGT: Tilmelding skal ske på mail plan@slagelse.dk senest den 21. juni. Mødet vil kun blive afholdt, hvis der er tilmeldte

Lokalplanens indhold
Lokalplanen omfatter den centrale del af Korsør bymidte, som rummer både boliger, erhverv og detailhandel i et sammenhængende, historisk bymiljø.

Lokalplanen har til formål at sikre, at der værnes om byhistoriske og bygningskulturelle værdier, når bymidtens miljøer og bygninger udvikles og fornyes. Samtidigt skal lokalplanen fastholde og styrke bymidtens anvendelser, f.eks. at handelslivet er koncentreret omkring de centrale hovedstrøg Algade og Nygade.

Til lokalplanen er udarbejdet en vejledning med beskrivelse af det historiske bymiljø og bymidtens bebyggelsesmønster samt anbefalinger til vedligeholdelse af ældre bygninger.

Du kan læse mere om den lokalplanforslaget på dette link:

26. juni 2018
,