CasaBlanca Teater revy Jorden rundt på 80 minutter

9. februar 2019 kl. 15.00 - 17.00

Teaterforeningen CasaBlanca præsenterer Teater revyen Jorden rundt på 80 minutter
Seniorteaterforeningen CasaBlanca har til 6. sæson skrevet en såkaldt teaterrevy bygget over kendte melodier med nye danske tekster bundet sammen af et fortællende replikskifte.  Historien begynder på et plejehjem som får besøg af ældreminister “Thyra Frank”, som gerne vil muntre beboerne lidt op med oplæsning af den gamle velkendte roman Jorden rundt på 80 dage. Plejehjemsbeboerne som er samlet ved kaffebordet synes det er gammeldags, for i dag kan man jo komme jorden rundt meget meget hurtigere.  De foreslår at de selv vil lave teater og overtaler Larsen, en knotten og sur beboer, til at spille Fillias Fogg.  En anden beboer tilbyder at spille hans tjener Passepartout, som tager Fogg med til spændende og oplevelsesrige steder i verden.  Det mener beboerne vil kunne muntre Larsen op- de håber han således kan finde melodien, og aftaler endda et væddemål.  På turen rundt om jorden møder Fogg og Passepartout diktaturstater, klimakatastrofer, nød og elendighed. Larsens dårlige humør bliver slet ikke bedre-  tværtimod, efter at have  besøgt Trumph i det ovale værelse har han fået nok, og vil gerne hjem til sine gamle venner på plejehjemmet.
Som altid er denne forestilling også et stort udstyrsstykke med mange kostumer og flotte billeder (bagprojektion) som danner scenebagtæppet.
Frank Guldagger har som musiker, tekstforfatter og instruktør stået som en uvuderlig støtte og tovholder på hele forløbet. Stykket er desuden kommet i stand ved hjælp fra alle  CasaBlancas medlemmer, som er gode til  scenekunst, lys, lyd, kostumer, rekvisitter, kaffebrygning, kagebagning og socialt samvær.
Forestillingen bliver opført:
Søndag d. 3. feb. kl. 15.00-17.00
Tirsdag d. 5. feb. kl. 14.00-16.00
Torsdag d. 7. feb. kl. 14.00-16.00
Lørdag d. 9. feb. kl. 15.00-17.00
Forestillingen varer ca. 2 timer incl. 1/2 times pause, hvor der serveres pausekaffe og kage (incl i prisen).
Dørene åbnes 1/2 time før forestillingen.
Pris:  95 kr.
Børn under 12 gratis adgang mod forevisning af adgangsbillet.
Billetter: www.korsørkulturhus.dk
Eller i Kulturcaféen, Skolegade 1
Ikke solgte billetter kan købes ved indgangen

9. februar 2019