Cohen – og Lagkage med Sisters of Mercy

12. november 2023 kl. 15.00 - 17.00

Sisters of Mercy – Cohen, kvinder og tro
”I det svedige lidenskabelige favntag, i al dets vidunderlige
tidløse kraft, er der ingen adskillelse mellem det åndelige og det profane”

Kvartetten Sisters of Mercy – med to kvindelige vokaler i front, Evy Krogh og Marianne Dollerup Stenz, akkompagneret af klaver, Jakob Stenz, og kontrabas, Lars Wallin – formidler Leonard Cohens stemningsfulde værk, med et særligt blik for hans kvindeskikkelser og uortodokse brug af religiøse temaer. Tre af medlemmerne har tidligere spillet flere koncerter i Vega med Cohen-coverbandet ”Birds on the Wire”.
Sisters of Mercy iklæder Cohens tekster et minimalistisk musikalsk udtryk, der lader ordenes brutale sårbarhed og melodiernes skønhed stå i centrum. Det er en intim koncert, hvor fordybelse i Leonard Cohens univers er i centrum.
Oplev numre som ”Dance me to the end of love”, “Suzanne”, “Here It Is”, “Halleluja”, “Famous Blue Raincoat”, “Came So Far for Beauty”, “Song of Bernadette” m.fl.

12. november 2023