Grand Prix og Matador Mix – Peter Holst-Bech og Lise Haavik

23. september 2021 kl. 19.00 - 20.30

– et musikalsk foredrag om livet i en farverig og broget brance

Gratis entre – gratis adgangsbillet skal forevises ved indgang

Hvad har Grand Prix, Matador, Hamlet og Kaptajn Jespersen med hinanden at gøre? Mød to personer som altid har udfordret sig selv i en broget men spændende branche.

Lise Haavik er en norsk sangerinde som for over 30 år siden bosatte sig i Danmark. Hun brød hurtigt igennem og vandt det danske Melodi Grand Prix med ”Du er fuld af løgn” og har siden turneret landet tyndt. I dag medvirker hun bl.a. i den populære danske slager parade og har gennem de sidste 15 år undervist sangere fra hele Norden. Peter Holst-Beck er skuespiller og sanger og har gennem årene kastet sig ud i mangfoldige opgaver som teaterdirektør, instruktør, producent og forfatter. Han har haft ansvaret for at levendegøre ”Korsbæk på Bakken” i et tæt samarbejde med Lise Nørgaard og Lisbet Dahl og han har været underholdningsansvarlig for Dyrehavsbakken. I 2016 skrev og udviklede han ”Hamlet Live” på Kronborg Slot, som er blevet en internationalt anderkendt publikumsoplevelse. De har begge haft en lang karriere som kollegaer og hver for sig. Men nu er igen de gået sammen for at fortælle og underholde med en lang række indslag fra deres bagkatalog. ”Grand Prix og Matadormix” er en musikalsk rejse, hvor publikum bliver underholdt med 30’ernes swingtid, Grand Prix, revy og musical. Det hele bliver krydret med en række sjove anekdoter og historier omkring det brogede Grand Prix miljø og om hvordan man levendegør populære kulturarve som Matador og Hamlet. Det bliver også en fortælling om op- og nedture og om hvordan man lærer at overleve i en benhård kulturbranche, som kræver at man altid skal forny og genopfinde sig selv. Og som en ekstra bonus aflægger 30’ernes berygtede fitnessinstruktør Kaptajn Jespersen os måske et besøg, for at belære os om, hvordan vi holder formen langt op i årene, så vi bedre kan klare udfordringerne.

23. september 2021