Guitarkoncert med Leif Hesselberg

4. august 2021 kl. 19.00 - 20.30

Kom og oplev denne flotte koncert i vores smukke marmorsal – der der gratis adgang mod forevisning af gratis adgangsbillet

Korsør Kulturhus har den glæde at kunne byde til koncert med den klassiske guitarist Leif Hesselberg. Leif Hesselberg er uddannet fra Det Kgl. danske Musikkonservatorium med en meget rost debut som koncertguitarist i 1992. Endvidere har han studeret med det 20. århundredes største guitarmestre, som f. eks. Alberto Ponce og Julian Bream.
Vi skal ved denne koncert høre et af Leif Hesselbergs specialer: Spansk musik.
Repertoiret er en perlerække af kompositioner spændende fra Spaniens storhedstid i 1500-tallet, over barokken, den store klassiske guitarmester Fernando Sor. Koncerten slutter med det som mange forbinder med spansk guitar, nemlig nationalromantisk musik af Tarrega og Mompou.
Udover sit virke som klassisk guitarist er Leif Hesselberg lærer ved Slagelse Musikskole, og han er endvidere indehaver at et lydstudie Hesselberg Recording, der har stået bag en lang række meget roste udgivelser.
Undervejs i programmet vil Leif Hesselberg fortælle om musikken og den klassiske guitar.
Velkommen til en herlig aften i den spanske guitars tegn.

4. august 2021