Special Consensus (USA) Bluegrass koncert

21. oktober 2018 kl. 14.00 - 16.00

Er du til ”Bluegrass” musik i verdensklasse? – så sæt kryds i kalenderen allerede nu.
Vinderen af IBMA Awarden for årets bluegrass 2018 album: “Rivers and roads”, gæster Korsør igen.

Foreningen Bluegrass Music Denmark (BMD) og Kulturhusets venner præsenterer i samarbejde endnu engang Bluegrass musik i verdensklasse med Chicago gruppen,
Special Consensus når det legendariske band i topklasse, tager på Europa turné og gæster 3 steder i Danmark,
heriblandt Korsør Kulturhus søndag d. 21. oktober, kl. 14.00.

The Special Consensus er en akustisk bluegrass gruppe ledet af banjoist Greg Cahill og har eksisteret siden 1975.

Gruppen er blandt andet blevet nomineret til en Grammy i 2013 for kategorien “Bedste Bluegrass Album” for Scratch Gravel Road hvorefter de i 2016
modtog en IBMA award for årets instrumentaludgivelse, “Fireball” med medvirkende gæstemusikere Rob Ickes og Trey Hensley
som også tidligere har gæstet Korsør Kulturhus.

Seneste har Special Consensus modtaget en IBMA Award for årets bluegrass 2018 album “Rivers and roads” på årets nyligt afholdte Award show i Raleigh,
North Carolina.
Gruppen som så nu igen kommer til Korsør består i dag af Greg Cahill (banjo), Nick Dumas (mandolin), Dan Eubanks (opretstående bas), og Rick Faris (guitar)

Koncerten er arrangeret af Kulturhusets Venner i samarbejde med Bluegrassmusic Denmark.
”Bluegrass” er, i lighed med countrymusikken, en videreudvikling af oldtime musikken fra Appalacherbjergkæden i USA. I dalene og på sæterne vokser “Kentucky Blue Grass” (Poa pratensis), som har givet musikken sit navn.

Korsør Kulturhus,
Søndag den 21. oktober kl. 14.00.
Billetpris 95 kr.
Billetter kan købes på Kulturhusets hjemmeside.
Evt. ikke solgte billetter kan købes ved indgangen

21. oktober 2018
, , ,