Musikalsk Søndags Matiné – Blues og Kage

27. oktober kl. 14.30 - 17.30

Musikalsk Søndags Matiné – Blues og Kage
Søndag den 27. oktober kl. 14.30 slår Korsør Kulturhus atter dørene op til en ny omgang Musikalsk Søndags Matiné med stærk blues-rock leveret af Johns Blues Kartel og Blues Brew. Begge bands musikere har rødder langt tilbage i det korsoranske musikliv fra de fede tider i 70’erne med bl.a. Korsør Musik festival på fæstningen.
Til denne hyggelige eftermiddag byder barens sortiment på forskellige drikkevarer og udvidet med både kaffe og lækker hjemmelavet kringle, som kan tilkøbes.
John’s Blues Kartel består af gode garvede musikere, der hver især har spillet i mange år og i genrer fra dansemusik: Rock, Pop, Blue Grass, Country og til Swing jazz.
Johns Blues Kartels repertoire består af Blues og Blues Rock af sange af navne som: B.B. King, Robert Johnson, Albert Collins, Moddy Waters, Matt Schofield, Robben Ford.
Johns Blues kartel har spillet i Gimle, Roskilde (Roskilde Tråd, Jazz days), Kulturgryden Svinninge, Mojo i KBH. og andre musiksteder.
Besætning
John Lydom, sang og Hammond/Keyboards
Poul-Erik Dose, Guitars
Niels Peter Scharff Johannsen, trommer.
Per ”Langer” Raabjerg, sejt svingende elbas.
BLUES BREW er et hold bluesmusikere med stor passion for de blå toner med rødder i amerikansk rhythm ’n’ Blues.
Blues Brew spiller egne kompositioner i genren elektriske urban blues, der trækker på inspiration fra 60érne og 70’er. Blues Brew bringer traditionen videre i en ”nutids udgave”, der gør musikken levende også i dag.
Endvidere spilles et repertoire med kendte blues-klassikere i egne arrangementer. Inspirationen kommer fra navne som: BB King, Freddie King, Robert Cray, Eric Clapton, ZZ Hill, Allman Brothers Band, Paul Butterfield, Mike Bloomfield med flere.
Blues Brew debut cd-udgivelse ” Life in the blues lane” fra 2019 med egne sange, har markeret sig som et nyt lovende bluesnavn, der har fået rosende omtale. Blues Brew har spillet ved adskillige klub og festivals events. Albummet “Life in the Blues Lane” er udgivet på alle net-medier inkl. Spotify, YOUTUBE og I-Tunes. CD udgivelse, Blues Brew – Life in the blues lane. https://youtu.be/AfhJnPcCoIs
Besætning
Per Chæg Christensen, Lead Sang, keyboards